Waarom tijd het belangrijkste element van onze persoonlijke service is

Geschreven op 07/03/2018 20:34

Wij zitten al jaren in het vak. In al die tijd is er veel veranderd. Toch is er 1 iets hetzelfde gebleven. Iets wat wij, als vakmensen, misschien het allerbelangrijkste vinden: de tijd nemen om onze klanten heel persoonlijk op hun tempo te helpen.

Een bril of lenzen draag je elke dag. Het is belangrijk dat je perfect ziet. Maar ook dat je bril bijvoorbeeld perfect bij jou past. 

Je moet de tijd en ruimte krijgen om alles even te laten bezinken. Je moet je goed voelen. Daar nemen we graag de tijd voor.

We luisteren naar je

Je hebt het gevoel dat je minder scherp ziet dan vroeger? De kleinste lettertjes in je krant worden moeilijk leesbaar?

We luisteren naar je, vertellen je waarom je zicht achteruit gaat en bespreken de mogelijke oplossingen.

  • Indien nodig plannen we een oogtest in
  • Of we verwijzen je door naar de oogarts

Ruim de tijd voor een nauwgezette oogtest

Een oogonderzoek is heel belangrijk. De kleinste details maken het verschil, daarom laten we niets aan het toeval over. Het is onze plicht om je tijd en de ruimte te gunnen om de verschillende sterktes aan te voelen en je eigen mening te geven.

We voeren 2 metingen uit:

  • Een objectieve meting aan de hand van technologie en meetapparatuur
  • Een subjectieve meting waarbij je zelf aangeeft wanneer je zicht het best is

De objectieve meting is soms iets te scherp. Je geeft daarom tijdens de subjectieve test zelf aan waar je je het best bij voelt. Dat zijn de bekende testjes waarbij je lettertjes voorleest en we verschillende sterktes testen.

Twijfel je? Dan doen we het opnieuw. Tot het helemaal goed zit. Dat vinden we belangrijk.

Ruim de tijd om aan je lenzen te wennen

Als je wil starten met lenzen, vragen we je om langs te komen in de voormiddag:

  • Je leert hoe je je lenzen inbrengt
  • Je krijgt uitleg en tips over je ooghygiëne
  • We voeren een eerste meting uit

De eerste keer dat je lenzen inbrengt, maakt je oog veel traanvocht aan. Dat heeft een invloed op de metingen. Daarom vragen we je om 6 uur later terug te komen. Dan zijn je ogen gewend geraakt aan de lenzen en kunnen we controleren of alles in orde is.

Ruim de tijd om een bril te kiezen

Ook in onze sector is de digitalisering aan een opmars bezig. Je vindt online heel wat hulpmiddelen om het brilmontuur te kiezen:

  • Testjes om het montuur te bepalen dat bij de vorm van je gezicht past
  • Digitaal brillen passen aan de hand van je webcam

We willen niet zeggen dat die hulpmiddelen geen waarde hebben maar bij persoonlijk stijladvies komt veel meer kijken. Het is bijvoorbeeld niet zo dat montuur x bij alle ovale gezichten passen. Het is complexer dan dat.

Je mag best even twijfelen over je montuur

Dat is normaal.

Van sober tot opvallend: je ziet het best eens in de spiegel. Bekijk je montuur vanuit verschillende hoeken en laat het even bezinken. Onze suggesties krijg je er natuurlijk bij. Alles op jouw tempo. Tot je voelt: “Dit wordt hem!”

Twijfel je over je zicht, over je bril of over je lenzen?

Maak een afspraak voor een gratis oogtest
De test duurt ongeveer een kwartier.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en kies je geschenk

Blijf je graag op de hoogte van onze nieuwe brillencollecties, acties of nieuwe technologische evoluties inzake hoortoestellen? Laat dan hier je mailadres achter. Dan weet je het straks als eerste.

Kom in afwachting langs in onze winkel en breng je inschrijvingsbevestiging mee. Je krijgt alvast een leuke attentie: poetsdoekjes voor je bril, een set oordopjes of een set speelkaarten.

Hou me op de hoogte over:
Je e-mailadres:
Korenmarkt 14 8870 Izegem
  • Chanel
  • Bulgari
  • Dolce&Gabana
  • Giorgio Armani
  • Michael Kors
  • Oakley
  • River Woods
  • Guy Laroche Paris
  • Louis Belgium
Optiek Exclusief
Korenmarkt 14
8870 Izegem
Tel: 051 30 19 86
Fax: 051 32 05 27
E-mail: info@optiekexclusief.be
Openingsuren
Maandag tot vrijdag: 9 - 12 uur en 14 - 18.30 uur
Zaterdag: 9 - 12 uur en 14 - 18 uur
Bekijk de parkeermogelijkheden